De vijfde maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu De vijfde maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu

De vijfde maand

Door: Thomas Keesman

Blijf op de hoogte en volg Thomas

15 Februari 2016 | Noorwegen, Skien

Hey,

Ik zit hier nu vijf maanden, en daar hoort een nieuwe blog bij.

Twee weken terug hadden we een event in de stad hier. We kwamen met alle kerken samen en gingen vervolgens evangeliseren. Dit heb ik met zes anderen geleid. Het was onwijs tof en mooie gesprekken gehad.

Een weekje geleden hadden we een mini-vakantie om even bij te komen van het drukke programma. Eén van deze dagen zijn we wezen skiën in de buurt van Oslo. we waren met acht mensen en het was onvergetelijk! na een uurtje of zeven op de ski's zijn we gestopt.

Afgelopen week hebben we ter voorbereiding een teamweek gehad met onze outreach teams. Zoals ik had verteld ga ik naar Colombia, en deze week zat ik met m'n groepje. We sliepen in een kerk en werkten daar samen met de lokale kerk. Op zaterdag was er de mogelijkheid om een woordje te doen en die kans hebben Nathan en ik met beide handen aangepakt. We hebben ongeveer 40 minuten verteld over evangelisatie.
Ik vond het erg spannend, maar het ging echt onwijs goed. En we kregen heel veel positieve berichten gekregen aan het einde.

In mijn vorige blog heb ik beschreven dat ik de Spaanse taal wilde gaan leren. Dit is niet zo makkelijk als ik dacht. Ik kan nog maar twee zinnen zeggen en d'r is dus nog een hoop te leren. Gelukkig zit ik hier nog een maandje, en wanneer ik in Colombia het in de praktijk kan brengen zal het stukken beter gaan.

Komende week heb ik een weekje teaching en hierna ga ik naar Letland voor een missiontrip. Ik heb nog geen idee wat we hier gaan doen dus ik laat me verrassen.

Foto's en filmpjes heb ik wederom niet kunnen plaatsen bij m'n verslag. Ben je benieuwd naar foto's en filmpjes, stuur me dan een berichtje via de mail of mobiel.

Bij vragen weet jij mij te vinden! En tot de volgende keer!


  • 15 Februari 2016 - 11:24

    Michael:

    Hey Thomas,
    wat mooi om te lezen dat het goed met je gaat!
    Respect dat je Spaans leert. Gods Geest spreekt alle talen maar om de mensen in Colombia in hun eigen taal aan te spreken geeft werkelijk geopende harten.
    Ga je in Colombia toevallig naar de basis van JmeO, de bijbelschool Nuevos Horizontes waar Harry en Reidun Groot verblijven?
    Goeie trip naar Letland en voorbereidingen voor Colombia... Gods rijke zegen, Hij is nabij!
    Michael

  • 15 Februari 2016 - 11:25

    Michael:

    Vaya con Dios!

  • 17 Februari 2016 - 06:35

    Marion :

    Hoi Thomas!
    Wat een geweldige tijd heb je daar! Nu nog de outreach naar Colombia, wat weer een heel ander land en cultuur is. En jij kan ook skiën? Wow, daar heb ik me nog nooit aan gewaagd..

  • 17 Februari 2016 - 06:39

    Marion Klaassen:

    Ik bid je een geweldige tijd met God toe en met alle mensen daar om je heen... Dat je Zijn kracht en glorie mag ervaren in alles wat je leert, doet en spreekt!
    Zijn bescherming en leiding door de H.G.
    Gods zegen, en geniet ook van je outreach! hasta la próxima vez!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skien

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2016

De negende maand

14 Mei 2016

De achtste maand

14 Mei 2016

De achtste maand

11 April 2016

De zevende maand

12 Maart 2016

De zesde maand
Thomas

Reisverslag over al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 10 Okt. 2015
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 5295

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: