De negende maand - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu De negende maand - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu

De negende maand

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Thomas

08 Juni 2016 | Colombia, Cartagena

Hey,

Op het moment ben ik al bijna anderhalve week in ons kikkerlandje. Het is wel weer even wennen om weer terug te zijn, maar dat vind ik ook wel weer erg leuk. Het is tof om vrienden en familie na lange tijd weer te meeten!

Nadat ik terugkwam van mijn outreach uit het zonovergoten Colombia hadden we nog twee weken les op de basis in Noorwegen. In die laatste twee weken heb ik onder andere de onafhankelijkheidsdag meegemaakt van Noorwegen. Eén groot feest met een hoop gezelligheid. Op de laatste dag van DTS hadden we een uitreiking met wederom een feestje.

Afgelopen jaar heb ik veel geleerd over verschillende culturen. Zoals ik eerder had verteld was ik de enige uit Nederland. In het begin was het vrij lastig met andere culturen maar dat ging beter en beter. Als voorbeeld de Colombiaanse cultuur waarin de relatie onderling voorop staat. Dit is onwijs goed en dit neem ik ook zeker mee met mij! Daarnaast heb ik geleerd dat ik meer in het hier en nu moet leven in plaats van in de toekomst. Dit is een proces maar ik zie vooruitgang.

Komende twee maanden ben ik volop aan het werk in West-Friesland. Na de zomer ga ik Social Work studeren. Dit is een combinatie van SPH en MWD. Dit ga ik doen in Ede. Ben jij benieuwd naar meer en uitgebreidere verhalen over mijn avonturen? Schroom dan niet en stuur me een berichtje.

Goodbye
Hadebra