De vierde maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu De vierde maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu

De vierde maand

Door: Thomas Keesman

Blijf op de hoogte en volg Thomas

17 Januari 2016 | Noorwegen, Skien

Hey,

Afgelopen vier weken heb ik niet heel veel gedaan, maar toch een kleine update.

In blog drie vertelde ik dat ik misschien naar Kristiansand zou gaan, dit heb ik ook gedaan. Maar wel op een nieuwe manier. Geen bus of trein, maar ik besloot om te gaan liften. Op vrijdagochtend heen, en zaterdagmiddag terug. Totaal 400 km. Het was ontzettend tof, heel veel verschillende mensen gesproken. Ik ben daar bij een maat van mij geweest, uit eten geweest en wezen relaxen.

Toen ik terug op de basis was alle spullen ingepakt, en ben ik naar Nederland geweest voor een korte vakantie. Veel vrienden en familie weer even gezien, wat erg leuk was.
Toen ik op 1 januari weer ging vliegen, had ik een bijeenkomst van heel Jeugd met een Opdracht van Noorwegen, ongeveer 500 mensen.
Het was ontzettend vol en druk en ik was blij om weer terug naar onze eigen basis te gaan. Toen ik aankwam, lag er een bonk sneeuw waar je u tegen zegt.

Tijdens de teaching ging het over missions. Erg interessant waar ik veel van heb geleerd. Afgelopen week heb ik een teamweek gehad, waarin ik de stad Skien bleef. De eerste drie dagen deed ik met een groepje mee in allerlei afspraken en activiteiten. Ook heb ik een woordje gedaan voor een jeugdgroep. De andere drie dagen was er een weekend waar alle zendelingen vanuit deze basis bij elkaar kwamen om verhalen en de stand van zaken met elkaar te delen.

Ik weet overigens waar ik heen zal gaan voor mijn grote outreach/uitzending. Het is Colombia. We hebben een groepje van 6 totaal, waarvan ik de jongste ben. Ik vind het erg spannend, want ik ben nog nooit buiten Europa geweest, en ik benieuwd naar de cultuur daar. Komende twee maanden zit ik hier nog, voordat ik vertrek naar het zonnige Colombia. Komende week ga ik beginnen met Spaanse les. Dit is geen vereiste, maar aangezien ik er voor twee maanden heen ga, wil ik toch een woordje Spaans leren.

Afgelopen week zijn er twee nieuwe DTS'en gestart. Er zijn nu ook mensen uit Peru, Canada, Brazilie en Mexico. Soms is het best lastig om samen te werken met mensen die een heel andere cultuur hebben, maar dit maakt het ook weer leuk om te zien hoe ze daar dingen aanpakken.

Foto's zijn niet gelukt. Ik kan ze niet meer toevoegen. Ben jij benieuwd naar foto's dan zal ik ze doorsturen via de mail.

Bedankt voor het lezen en bij vragen weet jij me te vinden!

  • 18 Januari 2016 - 07:07

    Janny:

    Buenos dias Thomas,

    Wat goed dat je je op de studie Spaans stort; mensen vinden het fijn in hun eigen taal aangesproken te worden. Maakt niet uit hoe gebrekkig het misschien ook klinkt; dat je de moeite neemt om het te leren en vervolgens te proberen, is top! Succes

    Janny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skien

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2016

De negende maand

14 Mei 2016

De achtste maand

14 Mei 2016

De achtste maand

11 April 2016

De zevende maand

12 Maart 2016

De zesde maand
Thomas

Reisverslag over al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 10 Okt. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5296

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: