De eerste maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu De eerste maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu

De eerste maand

Door: Thomas Keesman

Blijf op de hoogte en volg Thomas

10 Oktober 2015 | Noorwegen, Skien

Hallo allemaal,

Op het moment ben ik hier vier weken. Ik heb al zoveel meegemaakt en ervaren dat ik dat graag met jullie wil delen. Enjoy!

Ik vermaak me hier prima. Het is echt onwijs divers, mensen uit India, Australië, Amerika, Estland, Zweden, Denemarken, Noorwegen, Duitsland, en natuurlijk Nederland. Ik ben overigens de enige Nederlander, dus ik moet wel Engels praten.

Ik had verwacht dat de Engelse taal niet heel soepel zou gaan, maar het gaat juist onwijs goed. De eerste week was voornamelijk communiceren met o.a. handen en voeten, maar naarmate de weken voorbij vliegen ga ik al in het Engels denken, en dromen.

Iedere week hebben we les met een specifiek onderwerp. Evangelisatie en het vaderhart van God zijn afgelopen weken behandeld. Ik heb hier overigens veel over geleerd. Al zijn de lessen wel echt heel pittig, want ik snap niet alle woorden, en dat kost een hoop energie en tijd, maar ik zie progressie:)!

In de avonden zijn we eigenlijk altijd vrij. Sommige gaan een filmpje kijken, of gewoon chillen. Soms gaan we op een liefdevolle manier mensen vertellen over Gods liefde (Evangeliseren). Dat zorgt trouwens voor hele leuke conversaties.

Ik kan overigens iets van mijn bucketlist afstrepen, want ik heb gezeten in een ambulance. Ik stond een keer op, althans dat was de bedoeling, maar ik had zoveel last aan m'n rug dat ik door de ambulance naar het ziekenhuis moest. Ik heb hier zeven(7!) uur gezeten, gelegen, en jawel, geslapen. Uiteindelijk naar huis gestuurd met het bericht dat ze niet exact weten wat het was, maar dat ik maar moest rusten. En medicijnen slikken, na tien dagen had ik geen last meer!:)

Vandaag(10-10-15) hebben we een berg beklommen, het had een hoogte van 1066 meter. Het was awesome. Er was ook sneeuw helemaal boven. Ik heb wat leuke foto's geschoten, die hieronder staan. Gedurende het weekend zijn we vrij om te doen wat we willen. Twee weken geleden had ik een uitje georganiseerd om naar de tree-climbing te gaan. Gezekerd en wel van boom naar boom klimmen op verschillende hoogtes. het was onwijs genieten.

In Noorwegen hebben ze echt bizar veel heuvels. Gewoon compleet anders dan Nederland, waar alles vlak is. Om deze reden heb ik besloten om een longboard aan te schaffen.

Komende weken zit ik nog steeds in de stad Skien. de week erna ga ik op teamweek met, jawel, mijn team. Dan gaan we naar een Noorse stad en gaan we daar kerken helpen en ondersteunen. Ik kijk hier ontzettend naar uit, ik weet niet wat we me te wachten staat, dus we gaan het zien.

Ik hoop dat jullie genoten hebben van mijn eerste blog. Mocht jij/u een vraag of opmerking hebben dan hoor ik dit graag!


  • 11 Oktober 2015 - 11:53

    Jordy:

    Ey Thomas,

    leuk verslag!
    wat lees ik, ga je toch een longboard aanschaffen daar? had niet anders verwacht..
    Lijkt me wel awesome met al die hoogteverschillen. Geniet ervan!

  • 12 Oktober 2015 - 08:20

    Daan :

    He toffe kerel,

    Ziet er goed uit, die foto,s!
    En de verhalen, ik zie uit naar de volgende :)

  • 13 Oktober 2015 - 20:58

    Laura:

    Wat een big smiles!
    Goed dat je het naar je zin hebt!

  • 14 Oktober 2015 - 19:46

    Michael:

    leuk om te lezen hoe het je in Noorwegen vergaat.
    Maak er een onvergetelijke en toffe tijd van!

  • 14 Oktober 2015 - 20:59

    Janny:

    Ha Thomas,

    Goed om te lezen dat je het in het zo naar je zin hebt. Goed bezig. Houden zo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skien

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2016

De negende maand

14 Mei 2016

De achtste maand

14 Mei 2016

De achtste maand

11 April 2016

De zevende maand

12 Maart 2016

De zesde maand
Thomas

Reisverslag over al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 10 Okt. 2015
Verslag gelezen: 385
Totaal aantal bezoekers 5315

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: