De tweede maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu De tweede maand - Reisverslag uit Skien, Noorwegen van Thomas Keesman - WaarBenJij.nu

De tweede maand

Blijf op de hoogte en volg Thomas

09 November 2015 | Noorwegen, Skien

Hey,

Op het moment zit ik hier al twee maanden, en daar hoort een tweede blog bij! Ik heb ontzettend toffe dingen meegemaakt, die ik graag met jou wil delen.

Allereerst zal ik beginnen met hoe het met mij gaat. Ik voel me hier al thuis, en heb het goed naar m'n zin. Wel moet ik zeggen dat het soms best vermoeiend is, dat er altijd wel mensen om je heen zijn. Mijn longboard is aangekomen, en dan is het heerlijk om even een rondje te doen.

Een paar weken geleden waren we aan het evangeliseren. we raakten in gesprek met een jongen van onze leeftijd die in een rolstoel zat. We mochten delen over waarin wij geloven en we hadden een erg tof gesprek. Hij vertelde ons dat hij een semi-prof is in sledge-ice-hockey.
We hadden geen idee wat het was, maar hij vroeg of we met hem een keer wilde trainen. Dit aanbod konden wij vanzelfsprekend niet afslaan. Het is een soort van ice hockey, maar dan zit je in een zitje. Ik heb een kleine video hiervan gemaakt, die staat onderaan in deze blog!
Na deze ervaring vroeg hij of we iedere maandag met hem meewilde trainen. Het is een hele leuke sport, en het gaat bij ons steeds beter.

Ik vertelde in mijn eerste blog over mijn teamweek. Ik zou naar een stad gaan in Noorwegen met een groepje om daar kerken te ondersteunen in het werk wat zij doen. Dit is voor mij niet doorgegaan. Ik heb de teamweek in de stad waar ik woon gedaan, met een ander groepje. De reden hiervan is dat een goede vriend Tim een paar dagen langskwam. Hij zou dan hier op de basis zijn, maar zonder mij. Dus ik had gewisseld!
Hij was hier van zaterdagavond tot woensdagochtend. Het was erg genieten, en we hebben onze dagen helemaal vol gepland. We zijn naar een professionele voetbalwedstrijd geweest, hebben daarna zelf gevoetbald met lokale mensen hier. Op maandag hebben we een berg beklommen hier in de stad. Het was ''maar'' 300 meter hoogte en dat is in Noorwegen helemaal niks. We hadden een mooi uitzicht, de foto's daarvan staan hieronder. In de avond speelden we sledge-hockey.

Op dinsdag gingen we met totaal 7 man sterk naar een berg in de buurt. Het was werkelijk een bizar mooi uitzicht. 3.5 km lopen maar dan heb je ook wel wat. De natuur hier in Noorwegen is echt genieten.

Tijdens mijn eerste teamweek gingen we op een liefdevolle manier mensen over God vertellen, en we werkten samen met een groep uit Stavanger. Ik ging het leiden en het was heel erg tof. Goede gesprekken en een toffe tijd hebben we gehad!

Afgelopen week hebben we wederom een teamweek gehad. Ik bleef in Skien, en het was een toffe tijd. We werkten samen met een jeugdkerk! Deze week heb ik een rustig weekje. Vanaf morgen tot en met vrijdag hebben we lesfase. En vanaf vrijdag gaan Nathan, Emily, en ik een weekendje weg met de kerk waar we werken. Zij gaan onder het mom van startweekend, drie dagen naar een bungalow en wij zijn gevraagd of we meewillen. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen!

Over drie weken gaan we onze eerste mini-outreach doen. We hadden de keuze uit verschillende landen. En ik heb gekozen om naar Zweden te gaan. We gaan hier met vluchtelingen werken. Ik vind het spannend, omdat ik hier nog helemaal geen ervaring mee heb. Ik kijk er naar uit!



Dit is alweer het einde van mijn tweede blog. Bij vragen of opmerkingen weten jullie me te vinden!





  • 09 November 2015 - 16:37

    Erik N.:

    Je hebt weer een hoop mooie dingen meegemaakt!
    Goed dat je het zo naar je zin hebt!

    Groetjes,
    Erik

  • 09 November 2015 - 19:42

    Bart:

    Joo Thomas, Gaaf om te lezen!! Keep telling the good word :D

  • 10 December 2015 - 21:57

    Yvonne Boon:

    Hoi Thomas,
    Wat een prachtige ervaringen beleef je daar in het mooie land.
    Goed om te lezen dat het zo goed gaat me je.
    Geniet ervan bleef het met volle teugen en genief van de rijkdom die je op doet.
    Groeten Yvonne Boon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Skien

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Juni 2016

De negende maand

14 Mei 2016

De achtste maand

14 Mei 2016

De achtste maand

11 April 2016

De zevende maand

12 Maart 2016

De zesde maand
Thomas

Reisverslag over al mijn ervaringen en belevenissen.

Actief sinds 10 Okt. 2015
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 5313

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: